>

Τρίτη, 18 Δεκεμβρίου 2012

Αντιδράσεις για τον “Καλλικράτη” λιμανιών

 Στην Θεσσαλονίκη υπάγεται το Λιμάνι Αλεξανδρούπολης - Ηχηρές αντιδράσεις για το σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας από Καβάλα και Αλεξ/πολη - Δεν ρωτήθηκαν οι τοπικές κοινωνίες
Τέθηκε την Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2012 σε δημόσια διαβούλευση το Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις».
Με αυτό επιδιώκεται η άμεση και πλήρης αποκατάσταση του ενιαίου διοικητικού φορέα της ναυτιλίας, με την πλήρη επανένταξη του Λιμενικού Σώματος στις δομές του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, με στόχο την αποτελεσματική άσκηση των αρμοδιοτήτων του.
Στο άρθρο 36 προβλέπεται και η ένταξη των Οργανισμών Λιμένα Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Βόλου στον Οργανισμό Λιμένα Θεσσαλονίκης ΟΛΘ ΑΕ.
Η μοναδική μετοχή που κατέχει το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) στους Οργανισμούς Λιμένων – Ανώνυμες Εταιρίες της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολής και του Βόλου, εισφέρεται δια του παρόντος στο μετοχικό κεφάλαιο του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) Α.Ε. ως εισφορά σε είδος για την δημιουργία του Λιμενικού Δικτύου Βορείου Ελλάδος.
Ηχηρές είναι οι πρώτες αντιδράσεις από τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Καβάλας στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας & Αιγαίου που δόθηκε σήμερα σε διαβούλευση και προβλέπει την ένταξη των ΟΛΑ Α.Ε., ΟΛΚ Α.Ε. και ΟΛΒ Α.Ε. κάτω από τον Οργανισμό Λιμένα Θεσσαλονίκης για τη δημιουργία του Δικτύου Λιμένων Βορείου Ελλάδος.
Στα σχόλια που κατέγραψε η Voria.gr καταγράφεται ο προβληματισμός των διοικούντων δίνοντας μία πρόγευση για το τι πρόκειται να ακολουθήσει στις τοπικές κοινωνίες και στο πλαίσιο της διαβούλευσης.
Καβάλα και Αλεξανδρούπολη μιλούν για μία παρέμβαση που θα αποβεί σε βάρος των περιφερειακών λιμανιών, καθώς σαν θυγατρικές της ΟΛΘ, με την οποία έχουν ανταγωνιστική σχέση, θα υποβαθμιστούν ακόμη περισσότερο η σημασία και οι αναπτυξιακές τους δυνατότητες.
Μιλούν για ακατανόητη κυβερνητική πολιτική σε ό,τι αφορά τις παραχωρήσεις χρήσεων, αφού το ΤΑΙΠΕΔ που είχε πάρει τη μετοχή του ελληνικού δημοσίου και προωθούσε τις διαδικασίες, τώρα θα εισφέρει αυτές τις μετοχές στο μετοχικό κεφάλαιο της ΟΛΘ με αυτό το μετοχικό πάνε- έλα.
Σημειώνουμε ωστόσο πως το μετοχικό πακέτο της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο ΟΛΘ, που ανήκει στο ελληνικό δημόσιο (74,13%) , έχει μεταβιβαστεί στο ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο σε ποσοστό 100% ελέγχεται από το δημόσιο.
Άρα δια της ΟΛΘ, πάλι το ΤΑΙΠΕΔ θα έχει το λόγο στις παραχωρήσεις των περιφερειακών λιμενικών θυγατρικών.
Κλείνουμε την παραπάνω παρένθεση για να προσθέσουμε ότι Αλεξανδρούπολη και Καβάλα μιλούν για παραγκωνισμό των διοικήσεων των λιμανιών, η άποψη των οποίων ούτε καν ζητήθηκε, όπως και των τοπικών κοινωνιών, οι οποίες, θεωρείται βέβαιο ότι θα αντιδράσουν.
Η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Βόλου εκφράζει μία συγκρατημένη πρώτη θέση, ζητάει αναλυτική ενημέρωση και δηλώνει υπέρ μίας συγκροτημένης πολιτικής που θα κάνει πιο λειτουργικό το λιμενικό σύστημα.
«Δεν μπορώ να καταλάβω ποιο θα είναι το όφελος, σε σχέση με τις παραχωρήσεις, από αυτή την αλλαγή στο σχεδιασμό; Ποιος θα κινεί τις διαδικασίες, το ΤΑΙΠΕΔ ή ο ΟΛΘ; Και γιατί να γίνει ποιο γραφειοκρατικό και περιπλεγμένο το πράγμα για τους πιθανούς επενδυτές;
Μέχρι πριν μία εβδομάδα ξέραμε ότι το ΤΑΙΠΕΔ, περί τον Μάρτιο με Απρίλιο του 2013, θα δημοσίευε τις προκηρύξεις για παραχωρήσεις, για το κάθε λιμάνι χωριστά, έχοντας βέβαια στην κατοχή του τη μετοχή του ελληνικού δημοσίου στην ΟΛΑ..
Γιατί αυτή η αλλαγή;» διερωτάται ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης Χρήστος Σκεύας.
Ο επικεφαλής του ΟΛΑ, υποστηρίζει ότι αναπτυξιακά πιο πολύ θα συνέφερε την Αλεξανδρούπολη να πάει ως θυγατρική του Πειραιά, αφού μπορεί να υπάρξει ουσιαστική συνεργασία στη μεταφορά φορτίων και με transhipment.
Η σχέση με Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να είναι παρά μόνο ανταγωνιστική και καταλήγει:
« Θα έπρεπε να έχει ερωτηθεί η άποψη των διοικήσεων, των τοπικών φορέων, με τον ΟΛΘ  δεν μπορεί να έχει το λιμάνι Αλεξανδρούπολης συμπληρωματικότητα».
Στο ίδιο μήκος περίπου κύματος είναι και η πρώτη αντίδραση από τον Οργανισμό Λιμένος Καβάλας.
Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος Μηνάς Τάτσης, εκφράζοντας προσωπική άποψη, τονίζει:
«Με το να θέσουν το λιμάνι της Καβάλας υπό τον ΟΛΘ, αντί να δημιουργήσουν ενδολιμενικό ανταγωνισμό, το οποίο είναι και το αναπτυξιακό ζητούμενο που θα προωθούνταν με τις παραχωρήσεις, θα έχουν διαλιμενικό ανταγωνισμό που θα είναι σε βάρος των περιφερειακών λιμανιών.
Άλλωστε, για να παραχωρήσει χρήσεις ο Λιμένας της Καβάλας, δεν χρειάζεται να υπάρξει εμπλοκή με τη Θεσσαλονίκη, ενώ δεν κατανοώ και ποια θα είναι η σχέση με το ΤΑΙΠΕΔ στο νέο πλάνο.
Θεωρώ ότι σε αυτό το σχέδιο θα υπάρξει πολύ έντονη αντίδραση από τις τοπικές κοινωνίες».
Από το Οργανισμό Λιμένος Βόλου ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Ιωάννης Πρίγκος δήλωσε στη Voria.gr:
«Περιμένουμε τα τελευταία δύο χρόνια να δούμε ποια τελικά θα είναι η νέα λιμενική πολιτική. Θέλουμε πλήρη ενημέρωση για το πώς τα ελληνικά λιμάνια, που εκ των πραγμάτων λειτουργούν ανταγωνιστικά μεταξύ τους, θα ενταχθούν παραγωγικά σε αυτό το νέο σύστημα λιμενικών ζωνών.
Θα υποστηρίξουμε ό,τι κάνει πιο λειτουργικό το λιμενικό σύστημα». Και προσθέτει:
«Ελπίζουμε ότι στο πλαίσιο των παραχωρήσεων θα εκδηλωθεί επενδυτικό ενδιαφέρον για τουριστικές λειτουργίες και αναπτύξεις στο λιμάνι του Βόλου».
Αυτό που σε πρώτη φάση μπορεί κανείς να πει, είναι, ότι θα πρέπει τα δύο εμπλεκόμενα υπουργεία, δηλαδή το υπουργείο Ναυτιλίας και το Ανάπτυξης και Υποδομών, να παρουσιάσουν την εθνική λιμενική πολιτική για να γνωρίζουμε όχι μόνο την πρόθεση αλλά και το πώς, σχεδιάζεται η ανάπτυξη των λιμανιών που εντάσσονται σε αυτές τις τέσσερις λιμενικές ζώνες, της Αττικής, της βόρειας Ελλάδας, της δυτικής Ελλάδας και του Ηρακλείου.

 http://elthraki.gr/details.php?id=5697
thrakisnews@gmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © 2011. The Best d news . All Rights Reserved.
Company Info | Contact Us | Επιστροφή στην κορυφή | Term of use | Widget | | Site map
dnews .Συμβαίνουν στην Ελλάδα και στον Κόσμο IN NEWS.... .